.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قهرمان مازندرانی، رئیس فدراسیون کشتی می‌شود؟
وی که دکترای تربیت بدنی و همچنین دکترای علوم سیاسی را در کارنامه دارد و چند سال پیش از دنیای قهرمانی خداحافظی كرد ـ با مسئولیتی جدید به عنوان مشاور رئیس سازمان تربیت بدنی به عرصه ورزش بازگشت و اكنون یكی از جدی‌ترین گزینه‌های پست ریاست فدراسیون كشتی قلمداد می‌شود.

بحث انتخابات فدراسیون کشتی داغ است. این بحث به این جهت حساس شده که از نخستین چالش‌های جدی وزارت ورزش است.

از یک منبع موثق شنیدیم که اميررضا خادم و حسن رنگرز، هر دو قهرمانان سابق کشتی جهان هستند و بخت بیشتری برای ریاست این فدراسیون دارند، ولی رنگرز فرنگی‌كار اسبق تیم ملی كشتی ـ که دکترای تربیت بدنی و همچنین دکترای علوم سیاسی را در کارنامه دارد و چند سال پیش از دنیای قهرمانی خداحافظی كرد ـ با مسئولیتی جدید به عنوان مشاور رئیس سازمان تربیت بدنی به عرصه ورزش بازگشت و اكنون یكی از جدی‌ترین گزینه‌های پست ریاست فدراسیون كشتی قلمداد می‌شود.

البته با انتخاب حجت‌الله خطیب به عنوان سرپرست فدراسیون کشتی معدلات این فدراسیون پیچیده تر شد چون قرار بود عارف ربطی دبير فدراسيون كشتي به عنوان سرپرست فدراسیون کشتی معرفی شود که این امر صورت نگرفت .

از همان آغاز، همه اهالی و كارشناسان كشتی، رنگرز را گزینه اصلی و مورد اعتماد وزارت ورزش خواندند، در حالی كه او این مسأله را با قاطعیت رد كرد و خود را عضوی از خانواده كشتی دانست كه بر حسب وظیفه، وارد این كارزار شده است.

بنا بر این گزارش، تا صبح امروز به رغم حضور امیر رضا خادم، رئیس اسبق فدراسیون كشتی و همچنین حمیدرضا گرشاسبی، مدیر كل تربیت بدنی استان خوزستان در میان نامزدهای مجمع فدراسیون كشتی، ولی هم اکنون خطیب و حسن رنگرز شانس بیشتری برای کسب صندلی ریاست دارند .

برخی از این هم فراتر می‌روند و بر این باورند كه وزارت ورزش از هم اكنون حكم او را صادر كرده است و رنگرز را به عنوان یكی از جوانترین متولیان فدراسیون كشتی راهی خیابان ورزنده تهران خواهد كرد.

با ورود چهره‌هاي منتسب به وزارت ورزش به عرصه انتخابات فدراسيون كشتي و كناره‌گيري ناگهاني محمد رضا يزداني خرم از فدراسيون كشتي، هياهو بر سر انتخابات رئيس جديد كشتي، وارد فاز جدي‌تر شده و گویا، فضاي کنوني، آبستن اتفاقات غير منتظره‌اي خواهد بود.
پس از آنكه نام‌نویسی كانديداها براي حضور در انتخابات فدراسيون كشتي از سوي وزارت ورزش تمديد شد و چهره‌هايي چون حميد گرشاسبي، اميررضا خادم و حسن رنگرز وارد رقابت‌هاي انتخاباتي شدند، محمدرضا يزداني خرم، رئيس فدراسيون كشتي در اعتراض به اين وضعيت شفاهي از سمتش كنار كشيد.

خطیب، سرپرست فدراسیون کشتی شد

پس از کناره‌گیری یزدانی‌خرم از حضور در فدراسیون حجت‌الله خطیب به عنوان سرپرست فدراسیون کشتی برگزیده شد.

بازنشسته بودن محمدرضا يزداني خرم، نخستين بهانه براي منع او از حضور در انتخابات بود، ولی رئيس فدراسيون كشتي با رسانه‌اي كردن ايرادهايي كه به اين قانون عجيب و خلق الساعه وارد بود، سرانجام براي حضور در انتخابات فدراسيون كشتي نام‌نویسی كرد. پس از اين ماجراها، مخالفان ادامه حضور يزداني خرم در فدراسيون كشتي با يك تغيير تاكتيك آشكار مهلت ‌نام‌نویسی كانديداها را تمديد كرد. اين ترفند شايد براي از ميدان به در كردن رئيس فدراسيون كشتي كارساز باشد، ولی اين پايان كش و قوس بين رئيس يزداني خرم و مديران وزارت ورزش نيست.

فهرست اولیه نامزدهای ریاست فدراسیون کشتی

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان، تا پایان وقت اداری روز شنبه 28 آبان، نفرات زیر برای احراز پست ریاست فدراسیون کشتی نام‌نویسی کردند:

حجت‌الله خطیب، حمیدگرشاسبی، امیررضا خادم، حسن رنگرز، محمدرضا یزدانی‌خرم، سهراب دهقان، مهدی محبی، علی بدیع، بهنام طیبی، عسکری محمدیان، حمید سیفی، جبرئیل خانبابایی و عبدالله چمن‌گلی.

البته نام‌ نهایی کاندیداهایی که مجوز حضور در انتخابات این پنج فدراسیون ورزشی را دریافت می‌کنند، پس از بررسی فنی و نظارتی اعلام خواهد شد.

یزدانی خرم کنار رفت

یزدانی خرم می‌خواهد همان راهی را برود که پنج سال پیش از این، محمد دادکان در فدراسیون فوتبال پیمود. محمدرضا یزدانی خرم در اعتراض به آنچه پشت پرده انتخاب رئیس فدراسیون کشتی می‌داند، اعلام کرد که دیگر به فدراسیون کشتی نمی‌رود.

یزدانی خرم در این باره گفته است: از امروز دیگر به فدراسیون نمی‌روم و همه عوامل فدراسیون هم دیگر کاری نمی‌کنند، چون ما حکمی نداریم که بخواهیم در فدراسیون کشتی حاضر شویم.

این جمله، البته دلیل ظاهری یا قانونی یزدانی خرم درباره حضور نیافتنش در فدراسیون کشتی است. دلیل اصلی وی را باید در این جمله‌اش بازجست: بعضی‌ از کاندیداها از راه دور و از طریق نامه نام‌نویسی کردند. نمی‌دانم این چه روشی برای نام‌نویسی است.

وی همچنین نسبت به خطر تعلیق کشتی ایران از سوی فیلا نیز هشدار داده و در این باره گفته است: «به احتمال خیلی زیاد از سوی فدراسیون جهانی تعلیق می‌شویم».

اکنون نیز محمدرضا یزدانی خرم به همان راه دادکان و صفایی فراهانی می‌رود. وی تلویحاً مقامات دولتی را تهدید کرده است که برکناری او از ریاست فدراسیون کشتی با شکل و شیوه کنونی، هزینه ای سنگین برای آنها خواهد داشت: تعلیق کشتی ایران از سوی فیلا.

گزينه وزارت ورزش پيروز انتخابات !

عارف ربطی دبير فدراسيون كشتي می گوید : که شانس فرد مورد حمایت وزارت ورزش و جوانان برای پیروزی در انتخابات فدراسیون کشتی، بیش از دیگران خواهد بود.

دبیر فدراسیون کشتی، با اشاره سخنان یزدانی خرم مبنی بر عدم حضورش در ساختمان فدراسیون کشتی گفت: به هر حال، آقای یزدانی خرم با توجه به این دوره چهار ساله، ریاستشان به پایان رسیده است؛ بنابراین، بهتر دیدند تا روشن شدن تکلیف انتخابات در فدراسیون کشتی حاضر نشود؛ هر چند در آستانه المپیک اعمال تغییرات کلان در فدراسیون کشتی، که امسال نتایج درخشانی در سطح جهان به دست آورده است، به سود کشتی ایران نمی تواند باشد.

البته در آخرین لحظات شاید سرنوشت دیگری برای این رشته پر مدال رقم بخورد . به هر حال وظیفه ماست آخرین خبرها و شنیده های موثق را به اطلاع شما خوبان برسانیم . /تابناک


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

م-- ن 1 آذر 1390
امیر خادم یک بارسرمربی کشتی شد تیم ما شد قهرمان جهان یک بار هم شد ریس فدراسیون تیم ما باز شد قهرمان جهان - بعد از انقلاب تیم ما دو بار قهرمان جهان شد هر دو بار برادران خادم نقش اساسی داشتند.... دو تا کار بلد آمدند فدراسیون وزنه برداری یک سال نکذشت تیم ما شد قهرمان سوم جهان با6 سهمیه المپیک... آقای یزدانی دور و بر کشتی را نکاه کن چند نفر قهرمان جهان با مدرک دکترا تربیت بدی ویا مدیریت ورزشی هستند که شما باتنک نظری آنها را به فدراسیون راه ندادید...شما همانجوری که آمدید رفتدید چیزی که عوص دارد کله ندارد.
حسين 1 آذر 1390
اميدوارم اقاي مديركل محترم تربيت بدني مازندران زيراب اين قهرمان اسبق را نزند
تقي 1 آذر 1390
اقاي بريجهره روببرندرييس فدراسيون كشتي كنن تافدراسيون كشتي هم مثل تربيت بدني مازندران به يمن خاصه خرجي اين اقا شكوفابشه بالاخره حيف اين اقاتومازندران تلف بشه
تقي 2 آذر 1390
خوداقاي بريجهره هم كزينه خوبي براي كندزدن به فدراسيون كشتي است
حسين 3 آذر 1390
مازندران يك قهرمان داردوان هم مديركل تربيت بدني اش است بله درست عرض ميكنم ايشان قهرمان كند زدن به ورزش است

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.